Kategorie: Almanya

  • TÜRK GENÇLİK REGENSBURG’DAN TARİHİ BAŞARI!

    TÜRK GENÇLİK REGENSBURG’DAN TARİHİ BAŞARI!

    Mustafa AKBABA – Aykan İNAN / ÖZEL HABER

    4. KEZ KREİSLİGA’YA YÜKSELDİLER

    Almanya’nın Bavyera eyaletindeki amatör futbol liginde mücade etmekte olan Türk Gençlik Regensburg, yıllardır sürdürdüğü istikrarlı yükselişini bu sezon da devam ettirdi. 1987 yılında kurulan kulüp, elde ettiği başarıyla tarihinde 4. kez Kreisliga’ya yükselme başarısı gösterdi.

    Sezon boyunca ortaya koyduğu mücadele, disiplinli futbol anlayışı ve takım ruhuyla dikkat çeken Regensburg temsilcisi, play-off karşılaşmalarındaki başarılı performansıyla adını yeniden üst lige yazdırdı.

    TEKNİK EKİBİN BÜYÜK PAYI

    Bu tarihi başarıda teknik ekibin katkısı büyük oldu. Takımı çalıştıran eski profesyonel teknik direktör Shkelzen Kleqka ile eski milli futbolcu ve Şampiyonlar Ligi tecrübesine sahip Yordan Todorov’un sezon boyunca takıma önemli katkı sağladığı belirtildi.

    Kulüp çevresinde, elde edilen başarının planlı çalışma, disiplin ve güçlü takım ruhunun sonucu olduğu değerlendirmesi yapıldı.

    İKİNCİ TAKIMDAN DA TARİHİ YÜKSELİŞ

    Türk Gençlik Regensburg’da sevinç sadece A takımla sınırlı kalmadı. Kulübün 2. takımı da tarihinde ilk kez A-Klasse’ye yükselerek önemli bir başarıya imza attı.

    Böylece kulüp, hem A takım hem de ikinci takım bazında tarihi bir sezonu geride bırakmış oldu.

    ŞAMPİYONLAR LİGİ FİNALİYLE KUTLAMA

    Kulüpte elde edilen büyük başarı, önümüzdeki Cumartesi günü düzenlenecek özel organizasyonla kutlanacak. Kutlamalar kapsamında futbolcular, teknik heyet, yöneticiler ve taraftarlar bir araya gelecek.

    Organizasyonda ayrıca tüm oyuncularla birlikte Şampiyonlar Ligi finalinin de toplu şekilde izleneceği öğrenildi.

    “BU BAŞARI HEPİMİZİN”

    Kulüp tarafından yapılan açıklamada, teknik ekip, futbolcular, yöneticiler, taraftarlar ve kulübe gönül veren herkese teşekkür edilerek, “Bu başarı hepimizin. Birlikte daha nice başarılara” mesajı verildi.

  • TÜRK GENÇLİK REGENSBURG KREİSLİGA’YA YÜKSELDİ

    TÜRK GENÇLİK REGENSBURG KREİSLİGA’YA YÜKSELDİ

    Steinsberg’de 550 seyirci önünde oynanan mücadelede büyük geri dönüşe imza atan Türk Gençlik, kulüp tarihindeki 4. Kreisliga sevincini yaşadı.

    İLK YARI GERİYE DÜŞTÜ, UZATMALARDA FARKA GİTTİ

    Kreisliga’ya yükselme play-off mücadelesinde Türk Gençlik Regensburg ile Aichkirchen, Steinsberg’de tarafsız sahada karşı karşıya geldi. Büyük heyecana sahne olan mücadelede ilk yarıyı 1-0 geride kapatan Türk Gençlik, ikinci yarıda toparlanarak maça ortak oldu.

    Karşılaşmanın 55. dakikasında Skaou’nun golüyle beraberliği yakalayan Türk Gençlik, normal süresi 1-1 tamamlanan maçta uzatmalarda adeta şov yaptı. Celhaka 99. dakikada takımını öne geçirirken, Hasa’nın 111. dakikadaki golü farkı ikiye çıkardı. Maçın skorunu ise 116. dakikada Kleqka belirledi: 4-1.

    KULÜP TARİHİNDE 4. KEZ KREİSLİGA’DA

    Bu sonuçla Türk Gençlik Regensburg, kulüp tarihindeki 4. Kreisliga yükselişini gerçekleştirdi. Maç sonunda futbolcular ve taraftarlar büyük sevinç yaşarken, uzun süre kutlamalar yapıldı.

    2025/26 sezonunda Kreisklasse’yi kıl payı ikinci sırada tamamlayan Türk Gençlik, üst lige yükselmek için çıktığı play-off maçlarında başarılı performans sergiledi.

    İlk olarak SG Peising / Bad Abbach takımını 3-0 mağlup eden Regensburg temsilcisi, ardından Aichkirchen’i de uzatmalarda 4-1 yenerek yeniden Kreisliga’ya yükselme başarısı gösterdi.

    MATEO HASA DAMGA VURDU

    Türk Gençlik Regensburg’un sezon boyunca en dikkat çeken ismi Arnavut kökenli golcü Mateo Hasa oldu. Başarılı futbolcu, 25 maçta attığı 26 gol ve yaptığı 18 asistle takımının en etkili oyuncusu olarak öne çıktı.

    Hasa, Aichkirchen karşısında uzatmalarda attığı kritik golle de galibiyette önemli rol oynadı.

    FSV STEINSBERG’E TEŞEKKÜR

    Türk Gençlik Regensburg yönetimi, karşılaşmanın oynandığı organizasyona ev sahipliği yapan FSV Steinsberg’e teşekkür etti. Kulüpten yapılan açıklamada, maç organizasyonunun başarılı şekilde gerçekleştirildiği belirtilerek emeği geçenlere teşekkür edildi.

    Açıklamada ayrıca rakip takım SV Aichkirchen’e de bundan sonraki süreçte başarı dileğinde bulunularak, “Bu performansla onların da Kreisliga’ya yükseleceğine inanıyoruz” ifadelerine yer verildi.

    MAÇ SONUNDA ÇOK ULUSLU KUTLAMA

    Son düdüğün ardından futbolcular ve taraftarlar sahada büyük sevinç yaşadı. Türkiye ve diğer bazı ülkelerin bayraklarıyla yapılan kutlamalar renkli görüntülere sahne oldu.

    Türk Gençlik Regensburg ( ilk 11):

    Ruszdi Bozhiqi, .Edmond Skender , Vebi Daki, Tamas Barcsa, Saimir Celhakaj, Jihed, Ilir Caushaj, Ceesay, Mateo Hasa, Alket Celhakaj, Ahmed Al Ahmed

  • TÜRK SV GOSTENHOF KREISLIGA’YA YÜKSELDİ

    TÜRK SV GOSTENHOF KREISLIGA’YA YÜKSELDİ

    NÜRNBERG – Kreisklasse temsilcisi Türk SV Gostenhof, terfi maçlarında gösterdiği başarılı performansla tarihinde ilk kez Kreisliga’ya yükseldi.

    1980 yılında kurulan ve Nürnberg’de Türk toplumunun önemli spor kulüplerinden biri olarak faaliyet gösteren Türk SV Gostenhof, kuruluşundan bu yana ilk kez Kreisliga’ya çıkma başarısı gösterdi. Kulüp, Başkan Soner Postallı döneminde elde ettiği bu tarihi başarıyla dikkat çekti.

    FİNALDE TUSPO NÜRNBERG’İ MAĞLUP ETTİ

    Terfi mücadelesinin ilk maçında FC Bosna Nürnberg’i 1:0 mağlup eden Türk temsilcisi, finalde Tuspo Nürnberg ile karşı karşıya geldi.

    Altı yüzü aşkın futbolseverin takip ettiği karşılaşmada Türk SV Gostenhof, 17. dakikada Dimitrov Tomika’nın attığı golle 1:0 öne geçti. Büyük çekişmeye sahne olan müsabakada temsilcimiz uzun süre üstünlüğünü korudu.

    Karşılaşmanın 78. dakikasında Tuspo Nürnberg’in kazandığı penaltıda kaleci Emanuel Andreic gole izin vermeyerek takımını ayakta tuttu. Son dakikalar büyük heyecana sahne olurken, hakemin son düdüğüyle birlikte saha adeta bayram yerine döndü.

    Maçı 1:0 kazanan Türk SV Gostenhof, önümüzdeki sezon Kreisliga’da mücadele etmeye hak kazandı.

     

    DAVUL ZURNA İLE KUTLADILAR

    Karşılaşmanın ardından futbolcular ve taraftarlar büyük sevinç yaşadı. Takımın başarısı davul zurna eşliğinde kutlanırken, futbolcular uzun süre taraftarlarla birlikte şampiyonluk coşkusu yaşadı.

    Maçı tribünden takip eden Türkiye’nin Nürnberg Başkonsolosu Fatma Taşan Cebeci de karşılaşma sonrası futbolcuları ve Kulüp Başkanı Soner Postallı’yı tebrik etti.

    Kulüp çevresinde, elde edilen başarının yalnızca sportif bir yükseliş değil, aynı zamanda Nürnberg’deki Türk toplumunun birlik ve dayanışmasının da önemli bir göstergesi olduğu ifade edildi.

    Kadro: Emanuel, Buğra, Tomica, David, Nico, Ayhan, Michael, Tahir, Ali, Engin, Oğuzhan, Daniele, Serkan, Burim, Deniz, Akın, Burak Ö., Tolga, Burak D.

  • REGENSBURG’DA KALICI FATİH SARAÇOĞLU MEYDANI TALEBİ

    REGENSBURG’DA KALICI FATİH SARAÇOĞLU MEYDANI TALEBİ

    Almanya’nın Regensburg kentinde, 2020 yılında Hanau’da düzenlenen ırkçı saldırıda hayatını kaybeden Fatih Saraçoğlu adına oluşturulan geçici anma alanının kalıcı hâle getirilmesi talep edildi.

    “BU ŞEHRİN BİR PARÇASIYDI”

    Schwanenplatz’da kurulan alan, kentte uzun süredir eksikliği hissedilen kamusal bir hafıza mekânı olarak değerlendiriliyor. Alanın merkezinde ise Hanau saldırısında yaşamını yitiren Fatih Saraçoğlu’nun adı yer alıyor.

    Yeni oluşturulan alan, Fatih Saraçoğlu’nun ailesi Hayrettin ve Derya Saraçoğlu ile birlikte ziyaret edildi. Aile, çalışmanın yalnızca sanatsal bir yerleştirme değil, Fatih Saraçoğlu’nun anısını kamusal alanda görünür kılmak adına önemli bir adım olduğunu belirtti.

    1985 doğumlu Fatih Saraçoğlu’nun Regensburg ile güçlü bağları bulunduğu, burada eğitim aldığı ve yaşamının büyük bölümünü geçirdiği ifade edildi. Destekçileri ise “O bu şehrin bir parçasıydı” diyerek kentte kalıcı bir anma mekânı oluşturulması gerektiğini vurguladı.

    Fatih Saraçoğlu’nun doğduğu Çorum’un İskilip ilçesinde adına bir sokak bulunduğu hatırlatılırken, Regensburg’da hâlâ kalıcı bir anma alanının olmaması eleştirildi.

    GEÇİCİ YERLEŞTİRME TEPKİ ÇEKTİ

    Anma alanı, Neuer Kunstverein Regensburg’un girişimiyle “Kunsthaltestelle” projesi kapsamında oluşturuldu. Proje kapsamında “Fatih-Saraçoğlu-Platz” yazılı tabela yerleştirilirken, Derya Saraçoğlu’nun kaleme aldığı “In der Sprache des Mörders” adlı şiirin de her 30 dakikada bir alanda dinletildiği belirtildi.

    Projeyi hazırlayan sanatçı Jonas Höschl, çalışmanın hafıza kültürü ve toplumsal sorumluluk üzerine düşünmeye davet niteliği taşıdığını ifade etti. Ancak yerleştirmenin yalnızca üç aylık geçici bir süre için planlanması eleştirilere neden oldu.

    “MAĞDURLARIN İSİMLERİ YAŞATILMALI”

    Aile yakınları ve destekçiler, Hanau saldırısının üzerinden yıllar geçmesine rağmen Regensburg’da Fatih Saraçoğlu adına kalıcı ve onurlu bir anma mekânı bulunmadığına dikkat çekti.

    Yakınlarının hâlâ mezar taşı yerleştirilmesini, bir sokağa Fatih Saraçoğlu’nun adının verilmesini ve kalıcı bir anma plaketi oluşturulmasını beklediği ifade edildi.

    Yazar ve aktivist Mutlu Koçak da Almanya’da birçok kentte tartışmalı tarihî isimlerin sokaklarda yaşamaya devam ettiğini belirterek, sağcı şiddet mağdurlarının anılmasının ise çoğu zaman geçici kaldığını söyledi.

    Destekçiler, “Fatih-Saraçoğlu-Platz kalıcı olmalı” çağrısında bulunarak mağdurların isimlerinin kamusal alanda kalıcı biçimde yaşatılmasını istedi.

     

  • Essen Başkonsolosluğu’nun 60. Yıl Turnuvası’nda Schalke 04 şampiyon oldu

    Essen Başkonsolosluğu’nun 60. Yıl Turnuvası’nda Schalke 04 şampiyon oldu

    Türkiye Cumhuriyeti Essen Başkonsolosluğu’nun 60. kuruluş yıl dönümü etkinlikleri kapsamında düzenlenen Uluslararası U11/U12 Futbol Turnuvası, Almanya’nın Herne kentinde büyük coşku ve yoğun katılımla sona erdi.

    40 takım, 600 sporcu mücadele etti

    Herne-Emscher Spor Kompleksi’nde gerçekleştirilen organizasyonda toplam 40 takım ve yaklaşık 600 sporcu mücadele etti. Türkiye’den Fenerbahçe ve Beşiktaş altyapı ekiplerinin yanı sıra Almanya’nın farklı şehirlerinden U11 ve U12 yaş grubu takımları turnuvaya renk kattı.

    Schalke 04 turnuvanın şampiyonu oldu

    Herne Fırtınaspor tarafından başarıyla organize edilen ve iki gün boyunca büyük heyecana sahne olan turnuvada, çeyrek final ve yarı final karşılaşmalarının ardından dereceye giren takımlar belli oldu.

    Turnuvanın şampiyonu Schalke 04 olurken, Fenerbahçe ikinciliği, Beşiktaş üçüncülüğü ve Westfalia Herne dördüncülüğü elde etti. Organizasyonda ayrıca bireysel performanslar da ödüllendirildi. Turnuvanın en iyi kalecisi Beşiktaş’tan seçilirken, en iyi futbolcu ödülü ise Schalke 04’lü oyuncunun oldu.

    Ödül töreni renkli görüntülere sahne oldu

    Turnuvanın ödül törenine Türkiye Cumhuriyeti Essen Başkonsolosu Taylan Özgür Aydın, Herne Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Frank Dudda, Kuzey Ren-Vestfalya (KRV) Eyalet Parlamentosu Başkan Yardımcısı Rainer Schmeltzer, Herne Uyum Meclisi Başkanı ve KRV Uyum Meclisi Yönetim Üyesi İbrahim Baltacı, Herne Fırtınaspor Başkanı İhsan Çakmaklı, yönetim kurulu üyeleri ve sponsorlar katıldı.

    Düzenlenen törende dereceye giren takım ve sporculara kupa ile ödülleri takdim edilirken, sponsorlar tarafından hazırlanan çeşitli hediyeler de genç futbolculara sunuldu. Coşku dolu anların yaşandığı törende sporcuların mutluluğu ve heyecanı renkli görüntüler oluşturdu.

    Başkonsolos Aydın: “Bu turnuvada kazanan dostluk oldu”

    Ödül töreninde konuşan Essen Başkonsolosu Taylan Özgür Aydın, turnuvaya katılan tüm takımlara, ailelere ve sponsorlara teşekkür etti. Turnuvanın Başkonsolosluğun 60. kuruluş yılı kapsamında düzenlendiğini belirten Aydın, organizasyonda emeği geçen Herne Fırtınaspor yönetimi ve gönüllülere teşekkürlerini sundu.

    Sporun gençler arasında dostluk ve kardeşlik bağlarını güçlendirdiğini vurgulayan Aydın, Türk ve Alman takımlarının centilmence mücadele ettiğini belirterek, “Bu turnuvada kazanan dostluk oldu” dedi. İki gün boyunca büyük heyecana sahne olan organizasyona katılan tüm sporcuları tebrik eden Aydın, genç futbolcuları gelecek yıllarda yeniden turnuvada görmek istediklerini ifade etti.

    Başkan Dudda: “Bu organizasyon Herne’ye yakıştı”

    Herne Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Frank Dudda ise organizasyonda sergilenen futbolun kalitesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek genç sporcuları tebrik etti. Sahada mücadele eden çocukların gelecekte büyük kulüplerde forma giyebilecek yeteneğe sahip olduklarını belirten Dudda, gençlere sporun yanı sıra fair-play ruhunu ve birlikte eğlenmenin önemini unutmamaları tavsiyesinde bulundu.

    Turnuvanın yalnızca sportif bir organizasyon olmadığını vurgulayan Dudda, gönüllüler, hakemler ve organizasyon ekibinin büyük emek verdiğini ifade ederek Herne Fırtınaspor yönetimine ve sponsorlara teşekkür etti. Günün sonunda herkesin kazandığını söyleyen Dudda, organizasyonun Herne adına unutulmayacak güzel hatıralar bıraktığını kaydetti.

    Dudda, konuşmasının sonunda Başkonsolos Taylan Özgür Aydın’a, Herne Fırtınaspor yönetimine, sponsorlara ve emeği geçen herkese teşekkür etti.

    Schmeltzer: “Turnuva Türk-Alman dostluğunun güzel bir örneği oldu”

    KRV Eyalet Parlamentosu Başkan Yardımcısı Rainer Schmeltzer de yaptığı konuşmada, organizasyonun Türk-Alman dostluğunun en güzel örneklerinden biri olduğunu vurguladı. Essen Başkonsolosluğu’nun 60. kuruluş yılı kapsamında düzenlenen turnuvanın anlamlı bir buluşma olduğunu belirten Schmeltzer, organizasyonun gerçekleşmesinde emeği bulunan herkese teşekkür etti.

    İki gün boyunca yoğun ve çekişmeli karşılaşmaların oynandığını ifade eden Schmeltzer, turnuvaya katılan tüm takımları başarılarından dolayı tebrik etti. Özellikle yarı final ve final maçlarında sergilenen futbolun üst düzey olduğunu kaydeden Schmeltzer, turnuvanın centilmence ve dostluk ortamında tamamlanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

    Festival havasında tamamlandı

    Festival atmosferinde geçen organizasyon, kupa ve madalya töreniyle sona erdi. Turnuva boyunca ailelerin ve çocukların keyifli vakit geçirebilmesi için yiyecek-içecek alanları ile çeşitli oyun alanları da oluşturuldu.

    Organizasyonun sonunda, turnuvaya katkı sunan sponsorlara günün anısına çerçeveli formalar takdim edilerek teşekkür edildi.

    İki gün boyunca hem sportif rekabetin hem de dostluk ve kültürel kaynaşmanın ön plana çıktığı turnuva, katılımcılardan tam not aldı.

  • Acıbadem standı, Essen Başkonsolosluğu turnuvasında ilgi odağı oldu

    Acıbadem standı, Essen Başkonsolosluğu turnuvasında ilgi odağı oldu

    Türkiye Cumhuriyeti Essen Başkonsolosluğu’nun 60. kuruluş yıl dönümü etkinlikleri kapsamında düzenlenen Uluslararası U11/U12 Futbol Turnuvası’nda ana sponsor olarak yer alan Acıbadem Sağlık Grubu, kurduğu bilgilendirme standıyla ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.

    Fırtınaspor Herne tarafından Herne-Emscher Spor Kompleksi’nde organize edilen ve iki gün süren turnuvada toplam 40 takım ile yaklaşık 600 sporcu mücadele etti. Festival havasında geçen organizasyonun yaklaşık 10 bine yakın ziyaretçiyi ağırladığı belirtildi.

    Protokolden Acıbadem standına ziyaret

    Turnuva boyunca ziyaretçileri sağlık alanında bilgilendiren Acıbadem Sağlık Grubu Düsseldorf Ofisi standı, yoğun ilgi gördü.

    Standı ziyaret edenler arasında Essen Başkonsolosu Taylan Özgür Aydın, Herne Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Frank Dudda, Kuzey Ren-Vestfalya (KRV) Eyalet Parlamentosu Başkan Yardımcısı Rainer Schmeltzer, Nöroloji uzmanı, Psikiyatri ve Psikoterapi Uzmanı Dr. İlker Kavuk, Herne Fırtınaspor Başkanı İhsan Çakmaklı, Başkan Yardımcısı Mevlüt Özcan, Alt Yapı Sorumlusu Songül Sakallı yer aldı.

    Ayrıca ameliyatsız ağrı tedavisi alanında tanınan Acıbadem Sağlık Grubu doktorlardan Halil Algan da standı ziyaret ederek katılımcılarla bir araya geldi.

    Başkonsolos Aydın ile Herne Fırtınaspor Başkanı İhsan Çakmaklı, turnuvaya ana sponsor olarak destek veren Acıbadem Sağlık Grubu’na teşekkür ederek, spor ve sporcuya verilen katkının önemine dikkat çekti.

    Acıbadem Almanya Temsilcisi Konrad: “İkinci görüş ve erken teşhis hayat kurtarabilir”

    Acıbadem Sağlık Grubu Almanya Temsilcisi Nazlı Konrad, turnuva boyunca ziyaretçilerin sağlık alanında birçok konuda bilgi aldığını söyledi.

    Konrad, özellikle check-up, estetik, tüp bebek tedavileri ve kronik hastalıklarla ilgili yoğun sorular aldıklarını belirterek, ikinci görüşün önemine vurgu yaptı.

    “Biz burada sadece estetik alanında değil, önemli hastalıklarda da insanların ikinci görüş almasını istiyoruz. Erken teşhis ve ikinci görüş hayat kurtarır.” ifadelerini kullanan Konrad, doktorların Almanya’da ücretsiz ön değerlendirme ve bilgilendirme yaptığını kaydetti.

    “Check-Up yılda bir kez yapılmalı”

    Check-Up’ın önemine dikkat çeken Konrad, herkesin yılda en az bir kez kapsamlı sağlık kontrolünden geçmesi gerektiğini belirtti.

    Acıbadem bünyesinde detaylı kan tahlilleri ve genetik risk analizlerinin de yapıldığını ifade eden Konrad, pandemi sonrası sağlık bilincinin daha da arttığını söyledi.

    Konrad, Acıbadem’in Amerika’daki iş ortaklarıyla geliştirdiği genetik testler sayesinde kişilerin hastalık risklerinin önceden analiz edilebildiğini belirterek şu bilgileri paylaştı: “Kan örneği verildikten yaklaşık üç hafta sonra sonuçlar çıkıyor. Doktorlarımız hastalarla detaylı görüşmeler yaparak hangi hastalıklara yatkınlık bulunduğunu ve risklerin nasıl azaltılabileceğini anlatıyor.”

    Almanya’da üç, dünyada 60 ofis

    Acıbadem Sağlık Grubu’nun Almanya’da Düsseldorf, Berlin ve Münih olmak üzere üç ofisinin bulunduğunu belirten Nazlı Konrad, dünya genelinde ise 33 ülkede yaklaşık 60 temsilcilikle hizmet verdiklerini ifade etti.

    Türkiye’de İstanbul başta olmak üzere Ankara, İzmir, Adana, Kayseri, Eskişehir, Bodrum, Bursa ve Kocaeli’nde hastanelerinin bulunduğunu aktaran Konrad, Avrupa’daki sağlık yatırımlarının da büyümeye devam ettiğini söyledi.

    “Turnuvada yer almaktan büyük memnuniyet duyduk”

    Acıbadem Sağlık Grubu Almanya Temsilcisi Nazlı Konrad, son olarak Türkiye Cumhuriyeti Essen Başkonsolosluğu’nun 60. kuruluş yıl dönümü kapsamında düzenlenen Uluslararası U11/U12 Futbol Turnuvası’nda yer almaktan memnuniyet duyduklarını ifade ederek, başarılı organizasyon için Herne Fırtınaspor yönetimine teşekkür etti.

    Turnuvanın sonunda Essen Başkonsolosu Taylan Özgür Aydın, organizasyona sağladıkları desteklerden dolayı Acıbadem Sağlık Grubu Almanya Temsilcisi Nazlı Konrad’a günün anısına çerçeveli bir forma takdim ederek teşekkür etti.

  • YTB’NİN GELENEKSEL OYUNLAR TIRI NÜRNBERG’DE GENÇLERLE BULUŞTU

    YTB’NİN GELENEKSEL OYUNLAR TIRI NÜRNBERG’DE GENÇLERLE BULUŞTU

    Avrupa’daki Türk gençlerini kendi öz kökleriyle buluşturan, Anadolu’nun binlerce yıllık kültürel mirasını kıtanın dört bir yanına taşıyan “YTB Geleneksel Oyunlar Tırı”nın şimdilik son Avrupa ve Almanya durağı Almanya’nın Nürnberg kenti oldu.

    Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) ile Türkiye Geleneksel Spor Dalları Federasyonu iş birliğinde gerçekleştirilen etkinlik, DİTİB Nürnberg Eyüp Sultan Camisi’nin avlusunda düzenlendi. Etkinlikte gençler; matrak, mas güreşi, mangala ve aşık oyunları gibi kadim Türk kültürünü yansıtan birçok ata sporu ve geleneksel oyunu deneyimleme fırsatı buldu.

    Çocukların yoğun ilgi gösterdiği organizasyona katılan Nürnberg Başkonsolosu Fatma Taşan Cebeci de oyun alanlarını ziyaret ederek çocukların sevincine ortak oldu.

    Nürnberg Başkonsolosu Fatma Taşan Cebeci

    “KÜLTÜRÜMÜZÜN AKTARILMASI ÇOK ÖNEMLİ”

    Nürnberg Başkonsolosu Fatma Taşan Cebeci ise etkinliğin hem sportif hem de kültürel açıdan büyük önem taşıdığını belirterek şunları söyledi: “Güzel bir spor ve faaliyet olmasının yanı sıra çocuklarımızın hep birlikte bir araya geldiği önemli bir etkinlik olarak görüyorum. Aynı zamanda kültürümüzün tanıtılması ve gelecek kuşaklara aktarılması bakımından da çok önemsiyorum. Eminim çocuklarımız oyun oynarken hem birbirlerinden öğrenecekler hem de güzel paylaşımlarda bulunacaklar. Spor yaparak daha dinç ve dinamik olacaklar. Bu güzel ve anlamlı etkinlikte hepinizi saygıyla selamlıyorum.”

    “HİÇ DÜŞÜNMEDEN KABUL ETTİK”

    DİTİB Nürnberg Eyüp Sultan Camii Başkanı Eyüp Erdem de organizasyona ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Etkinliği sosyal medyadan takip ettiklerini belirten Erdem, teklif geldiğinde hiç düşünmeden kabul ettiklerini söyledi.

    Erdem, “Buradaki amacımız geleneksel oyunlarımızı Kur’an kursumuza gelen çocuklarımıza tanıtmak. Geçmişten günümüze ulaşan kültürel değerlerimizin unutulmaması için bu tür etkinlikleri çok önemli buluyoruz” ifadelerini kullandı.

    Etkinlik, saatlerce süren eğlenceli aktivitelerin ardından sona erdi.

    Nürnberg Başkonsolosu Fatma Taşan Cebeci Ankara’dan gelen YTB temsilcileri ile birlikte.

     

  • GEZİLERİMİZ KADINLARIMIZA KÜLTÜREL ZENGİNLİK KATIYOR”

    GEZİLERİMİZ KADINLARIMIZA KÜLTÜREL ZENGİNLİK KATIYOR”

    ELMSHORN’DAN TRIER VE LÜKSEMBURG’A KÜLTÜR GEZİSİ

    Almanya’nın Schleswig-Holstein Eyaleti’ne bağlı Elmshorn şehrinde 31 yıldır faaliyetlerini sürdüren Göçmenler Birliği (EWB) bünyesindeki Kadın Kolu, geleneksel hale getirdiği kültür gezisini bu yıl Trier ve Lüksemburg’a gerçekleştirdi.

    Kadın Kolu Başkanı Gülay Akkaya ile Başkan Yardımcısı Yüksel Öznarin, gezi programının oldukça verimli geçtiğini belirterek, kadınların farklı kültürleri tanıma ve tarihi yerleri görme fırsatı bulduğunu ifade etti.

    474’TEN FAZLA KADINA DESTEK OLUYORUZ”

    Kadın Kolu olarak yıl boyunca çok sayıda sosyal ve kültürel etkinlik düzenlediklerini dile getiren Akkaya ve Öznarin, “Kadın Kolu olarak gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerle 474’ten fazla kadına destek oluyoruz. Her yıl birkaç kez uzun yolculuklara çıkıyor, farklı şehir ve ülkelere kültür gezileri düzenliyoruz. Gideceğimiz yerleri yıl başında yaptığımız toplantılarda üyelerimizle birlikte planlıyoruz” dedi.

    “GEZİLER KADINLARIN ÖZGÜVENİNİ ARTIRIYOR”

    Düzenlenen gezilerin kadın üyeler üzerinde olumlu etkiler oluşturduğunu vurgulayan Akkaya ve Öznarin, “Bu tür organizasyonlar kadınlarımız için hem farklı hem de anlamlı oluyor. Kadın üyelerimizin özgüveni artıyor, kültürel birikimleri gelişiyor. Çalışan ya da ev kadını olan üyelerimiz, günlük hayatın stresinden uzaklaşıp eğlenceli ve huzurlu bir ortamda vakit geçiriyor” ifadelerini kullandı.

    YOĞUN İLGİ NEDENİYLE GEZİ SAYISI ARTTI

    Önceden yılda bir kez düzenlenen kültür gezilerinin, üyelerden gelen yoğun talep üzerine yılda 2-3 kez yapılmaya başlandığını belirten yetkililer, gezi grubunun her geçen yıl büyüdüğünü kaydetti.

  • BAŞKONSOLOSLUĞA 41 KERE MAŞALLAH

    BAŞKONSOLOSLUĞA 41 KERE MAŞALLAH

    21-27 Mayıs tarihleri arasında kutlanan “Dünya Kahvaltı Günü” Haftası kapsamında Nürnberg’de düzenlenen “Türk Kahvaltısı” etkinliği yoğun ilgi gördü. Türkiye Cumhuriyeti Nürnberg Başkonsolosluğu tarafından organize edilen programa farklı ülkelerden ve farklı yaş gruplarından toplam 41 genç katıldı. Simitçi Cafeteria’da gerçekleştirilen etkinlikte gençler, geleneksel Türk kahvaltısının zengin lezzetleri eşliğinde bir araya geldi. Sıcak ve samimi ortamda gerçekleşen buluşmada gençler hem birbirleriyle tanışma fırsatı buldu hem de Türk kültürünü daha yakından tanıma imkanı elde etti.

    Başkonsolos Fatma Taşan Cebeci

    “BU SOFRALAR BİZİM KÜLTÜREL MİRASIMIZ”

    Etkinliğe ev sahipliği yapan Nürnberg Başkonsolosu Fatma Taşan Cebeci yaptığı konuşmada, Türk sofralarının sadece yemek yenilen yerler olmadığını vurguladı.

    Cebeci, “Biz Türkler sofralarda sadece yemek paylaşmayız. Dostluğu, sevgiyi, kültürümüzü ve geleneklerimizi de paylaşırız. Bu sofralar bizim geçmişten geleceğe taşıdığımız önemli bir mirastır” dedi.

    Gençlerle bir arada olmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade eden Başkonsolos Cebeci, etkinliğin özellikle gençlere yönelik olmasının kendisini ayrıca heyecanlandırdığını söyledi.

    “SİZLER BİRER KÜLTÜR ELÇİSİSİNİZ”

    Konuşmasında gençlere önemli mesajlar veren Cebeci, her bir genci birer kültür elçisi olarak gördüğünü belirtti. Türk kültürünün ve geleneklerinin yaşatılmasının önemine dikkat çeken Cebeci, “Bu sofraları unutmayın. Arkadaşlarınıza da anlatın. Türk kültürünü tanıtmayı hayatınız boyunca sürdürün. Sizler bulunduğunuz her yerde ülkemizi temsil ediyorsunuz” diye konuştu.

    Farklı ülkelerden gelen gençlerin aynı sofrada buluşmasının kendileri açısından çok anlamlı olduğunu ifade eden katılımcılar ise etkinlikten duydukları memnuniyeti dile getirdi.

    “ÇAYSIZ VE SİMİTSİZ OLMAZ”

    Türk mutfağının dünyanın en zengin mutfaklarından biri olduğunu söyleyen Başkonsolos Cebeci, Türk kahvaltısının da bu kültürün en özel parçalarından biri olduğunu belirtti. “Çaysız, simitsiz Türk kahvaltısı olmaz” diyen Cebeci, konuşması sırasında mutfakta erkeklerin de aktif rol alması gerektiğini esprili bir dille anlatarak salondakileri güldürdü.

    Etkinlik boyunca gençlerin neşesi, sohbetleri ve yoğun ilgisi dikkat çekerken, program katılımcılardan tam not aldı.

    EV SAHİPLERİNE TEŞEKKÜR

    Program sonunda etkinliğe destek veren Simitçi Cafeteria yetkililerine teşekkür eden Başkonsolos Fatma Taşan Cebeci, benzer etkinliklerde gençlerle yeniden bir araya gelmek istediğini söyledi.

    Katılımcılar günün sonunda hatıra fotoğrafları çektirirken, etkinlik kültürel birliktelik ve dayanışma mesajlarıyla sona erdi.

  • Almanya’da bir cenaze yakma skandalı daha

    Almanya’da bir cenaze yakma skandalı daha

    MÜSLÜMAN KADIN VASİYETİNE RAĞMEN YAKILDI

    Almanya’nın Würzburg kentinde hayatını kaybeden 81 yaşındaki Ayten Heck’in, yıllardır üyesi olduğu Müslüman cenaze fonuna rağmen yakılarak defnedilmesi tepki çekti. Perspektif dergisinin haberine göre Müslüman temsilciler olayı “büyük ihmal” olarak değerlendirdi.

    30 YILDIR CENAZE FONUNA ÜYELİĞİ BULUNUYORDU

    Perspektif’in aktardığı bilgilere göre Ayten Heck, 1997 yılından bu yana ATİB’in (Avrupa Türk-İslam Birliği) cenaze fonuna düzenli ödeme yapıyordu. Buna rağmen Nisan 2026’daki vefatının ardından naaşı yakıldı ve külleri Würzburg Orman Mezarlığı’na defnedildi.

    Würzburg Belediyesi ise cenazeyle ilgilenen kimsenin bulunamadığını, ABD’de yaşayan kızına da ulaşılamadığını savundu. Ayrıca resmi kayıtlarda dini aidiyete dair bilgi bulunmadığı belirtildi.

    MÜSLÜMAN TEMSİLCİLERDEN TEPKİ

    Würzburg’daki cami derneklerinin sözcüsü Ahmet Baştürk, olayın ciddi bir ihmal olduğunu belirterek, “Bir Müslümanın cenazesi iletişim eksikliği nedeniyle yakılamaz” dedi.

    ATİB Cenaze Fonu Başkanı Kamuran Dönmez de yetkililerin Müslüman kuruluşlarla iletişime geçebileceğini belirterek yaşananları “kabul edilemez ihmal zinciri” sözleriyle eleştirdi.

    „ANNEM TÜRKİYE’DE DEFNEDİLMEK İSTİYORDU“

    ABD’de yaşayan kızı Sabriye Morse ise annesinin ölüm haberini yaklaşık bir ay sonra komşularından öğrendiğini ve annesinin her zaman Türkiye’de defnedilmek istediğini söyledi.